avagy egy kezdő cosplayes, koleszos veterán és pszichológushallgató mindennapjai

2015. november 08. 09:19 - Nyfa

Deathwing, és a többiek

Avagy egy cosplay története, aminek még nem tudjuk milyen vége lesz...

 Sziasztok ^___^

Na, hát jó régen nem írtam ide, akkor is szerintem éppen valami keszekusza helyzetjelentés-félét.
Ami azt illeti, kezdenek letisztulni a dolgok, a suli volt eddig atombrutál, mostmár azért normalizálódok ezen a fronton is. Na igen, hozzátartozik a sztorihoz, hogy a maximalizmusom megnehezíti kicsit a dolgot, azaz minden tárgyból 5-ös, 4-esre hajtok, és így meglehetősen nehezebb, mint átcsúszni mindenből. De! Mivel a cosplayeimet is az ösztöndíjból finanszírozom, és tavaszra is akadnak tervek, így muszáááj nyomnom az egészet, meg a szakdogát is, úgyhogy szerintem így már értitek miért ambivalens ez az egész helyzet. :D


Amiről most írni akartam egyébként, az az egész Deathwing-sztori, meg néhány kép a pillanatnyi állásról. Szóval, PlayIT-re készülök kivinni a drágát, és örülnék is neki, ha be tudnám fejezni, de nem pörgök rá annyira, mert nem versenyezhetek a tavaszi győzelmem miatt, így úgy döntöttem, két szakaszra bontom a projektet.
I. szakasz - 2015 ősz - Az alapok, a páncél, a kard
II. szakasz - 2016 tavasz - Szárnyak és elektronika
Mivel tavasszal gondoltam vele versenyezni, így most a tömeg miatt sem látnám értelmét, hogy agyonnyomorgassák a szárnyaimat ( vagy én a tömeget :D), úgyhogy biztos ami biztos alapon tavasszal készítem el, egy kicsit komolyabban, csak arra koncentrálva valami mechanikával megfűszerezve. Tervek már vannak hozzá bőven, a kivitelezés még februárig várat magára - akkor végzek ugyanis a vizsgáimmal. Onnantól kezdve kb. két és fél hónapom lesz elkészíteni a kiegészítőket, szerintem bele fog férni. :)

I. A kezdetek

Kicsit érdekes belegondolni, hogy pont egy éve kezdtem el a cosplayezést, szerintem nagy utat jártam be azóta, de még mindig erőteljesen kezdőnek nevezem magam. Sokan pejoratív dolgokat látnak emögött, de szerintem kezdőnek lenni egész jó dolog. Hogy úgy mondjam, erőteljesen explorálom a piacot, hogy miből-mit lehet elkészíteni, elkövetek hibákat a kezdeti naivitásomtól adódóan, viszont tök lelkiismeretesen képes vagyok éjszakákon át agyalni, meg dolgozni a kis részleteken. Sokan mondják, hogy kezdőként ne vállalj ilyen dolgokat, amibe még a "nagyoknak" is beletörik a fejszéjük, de én ismerem magam elég jól ahhoz, hogy tudjam, mi az ami motivál, és fejleszt. Nagyjából látom reálisan, hogy mit tudok jelenleg megcsinálni, és valahogy ezen szint fölé lövöm be a terveket. Ha van valamin agyalni, vagy új dolgokat kipróbálni, akkor abban benne rejlik az önfejlesztés lehetősége is, tavasszal is kiléptem erőteljesen a komfortzónámból, és tök jól éreztem magam a nehézségek ellenére. Mert azok mindig lesznek, rajtad múlik, hogy önerő lesz belőle, vagy szorongás.
Na ennyit a mindennapi pszichológiai ömlengésemből, csak gondoltam néha belövök egy ilyet, és akkor látjátok, hogy hogyan vélekedem a dolgokról, meg a világról, ami körülvesz. :)

Tehát, a kezdetek.
Először is, az alapanyagok adottak voltak, ugyanis nyáron beszereztem egy XL-es EVA Foamot, és egy L-es Worblát a PlayGroundosoktól. Azóta azért vettem még 1-1 adagot mindkettőből, mert fogyasztott rendesen a projekt, meg sok-sok bénázás is volt azért. ^^'
Mint minden, itt is azzal kezdtem, hogy készítettem pár rajzot, meg egy költségvetést ( meglepő, de eddig tartom is egész jól *képzeletbeli vállveregetés saját magamnak* és mint mindenhol máshol, itt is természetesen idő közben totál máshol lyukadtam ki, mint ahogy azt eredetileg terveztem...:D
Ami külön nehézség volt, hogy csak 1 napot tölthettem a műhelyben, a legelső napokon, és most ezt a hétvégi két napot, az összes többi napot a koliban tevékenykedtük el, ahol azért korlátozottak a lehetőségeink. Habár szobatársam nagyon cuki <3 és nem akadt ki a hatalmas építek-vágok-ragasztok kupin, azért nagyon kicsi a hely ott, és éjfélkor sem lehet hőlégfúvózni, így eléggé limitált volt a cosplayezésnek adott hely, és idő is :D

20150913721.jpg

Szerencse, hogy eredetileg Robin ( Quelis Cosplay) egyik cosplayéhez készítettünk, (pontosabban ő) egy alkarpáncél-alapot EVA foamból, amit aztán nem használt fel, úgyhogy én úgy döntöttem, hogy ez lesz az alapom. :)

11209677_1198303910195101_133925923768447186_n.jpg
Készítettem egy szarvat is, eredetileg purhabból faragtam, lemaséztam, és tettem rá kis textúrát dekorgumiból. 

20150915728.jpg
A következő rész az állkapocs. Totya Papercraft ( Szarvas Zoltán) volt a hősöm ( na erről még később bővebben!) aki rengeteget segített, kivette a játékból az eredeti modellt, beméreteztük, hogy jó legyen rám, és aztán elkészítette papírból az alapot, ami alapján később dolgoztam. Nagyon-nagyon ügyes, és én csak néztem, és csodáltam, hogy pillanatok alatt hogyan varázsol egy halom fénymásolópapírból Deathwing-alkatrészt...

És utána én következtem, már élesben, kartonból, a mester instrukciói alapján.

20150919730.jpgKis felrajzolgatós türelemjáték...

20150920735.jpg...és a ragasztgatás szépen, lassan.

deve.jpg

Itt már lencsével, szarvakkal próbálgattam a még félkész állkapcsot :3 

Közben kiokosítottuk magunkat worbla-ügyben, és elkezdtük elkészíteni a mellpáncélt. 

20151005774.jpg
Mint tudjátok, imádok a részletekkel pepecselni, látni fogjátok, hogy ebben a jelmezben mennyi pici, apró részletet kell a helyére pofozni, itt sem volt másképp. Mire egyesével felragasztgattam a kis pici nyesedékeket... azt hittem, lemegy a nap. És ugyanezt a karperecnél is. Készült egy öv, és egy nyaklánc is hasonló mintával.

20151004766.jpgA képen a kedves páromat látjátok, aki nem csak rengeteget segített ( lelkileg is, nem csak a cosplaygyártásban), hanem fel is próbálta nekem néha a darabokat, hogy fotózni tudjak. Itt már felkerült pár részlet az alkarvédőre, de még a tüskék nincsenek fent. Jó színes, mert nagyon sokféle dekorgumit használtam, és elég mókás még így hogy ilyen szivárványos a páncél... :D

20151026823.jpg
Bemutatom a 2015-ös Őszi kollekció új darabját : a karmos cipellőt. Október végefele már itt tartottunk, és legyártottuk még ujjakra a 10 db "körmöt-karmot" is. :) Amúgy kényelmes benne járni, de ha valaki a lábamra lép, örök harag! :D

20151015807.jpg
Itt már alakultak a lábvédők is. Két részből áll, és nem kompatibilis a rövid kis tömzsi lábaimmal. :D

Valamikor ilyenkor történt egy kis törés a projektben, ugyanis egy kellemetlen baleset következményeképp a már elkészült dolgaim nagy része tönkrement, és úgy tűnt, hogy nem lesz erőm az egészet újra elkészíteni. Szerencsére Zoli, akit már említettem az állkapoccsal kapcsolatban a segítségemre sietett, felajánlotta, hogy elkészíti nekem a tönkrement állkapcsot, mivel neki ez gyorsabban megy, és így nem veszítek annyi időt. Nagyon örültem neki, hogy ilyen segítőkész volt, örök hálám fogja üldözni ( sajnos még azóta nem találkoztunk, és nem láttam az állkapcsot, de biztosan nagyon klassz lett, és szuper lesz vele dolgozni majd a későbbiekben ! ^^) Szóval soha nem lehetek elég hálás ezért ^^

Tehát, egy hetes kihagyást követően, újult erővel vágtunk bele a dolgokba. Már szinte az elmúlt egy hetes periódusban járunk, megmutatom, mi mindent készítettünk ez idő alatt : 


20151105836.jpg
Komplett lábpróba-kép :3

Ami sajnos még áldozatául esett a kis balesetnek, a vállas volt, amit teljesen Léda hattyútojásaitól kellett újrakezdenünk. Úgy gondoltam, akkor az új verzió legyen nagyobb a réginél egy "kicsivel", hátha így látványosabb. A szarvakhoz itt már XPS lapot használtunk. Erről annyit, hogy nagyon király anyag, de kérdezik tőlem az emberek, hogy hány macskám van, mert néha megcsúszik a sniccer, és történnek balesetek. A kezemen perpill hat szarvacska kifaragása után 8 darab vágás van. Na ezért vagyok még nagyon kezdő, mert erőteljesen önveszélyes vagyok ilyen helyzetekben :DDD

20151012801.jpg( Ilyen volt a régi vállas, csak hogy lássátok a különbséget -> Eva foam, kis papírmasé, és purhab-szarvak)

20151106838_2.jpg

 Kész káosz uralta a szobát, amikor faragtuk a szarvakat....

De megérte, mert nagyon elégedettek lettünk az eredménnyel :3

20151107842.jpg

 Ismételten megkértem kedvenc modellemet, hogy próbálja fel a kis kreálmányt. EVA-foamból, dekorgumiból, XPS-ből és worblából van. Utóbbit csak 1-2 kis díszítőelemre használtuk fel, lényegében a kis nyesedékeket :)


És ma pedig visszatértem a műhelybe végre ! <3
Ahol nem is voltam rest, folytattam a munkát...
A szarvakkal!

20151107847.jpg
Innen indultunk...

20151107848.jpg
Valahogyan így nézett ki folyamatában a dolog... nagyon pepecsmunka volt, kb. 500 darab kis lávakövet ragasztottam fel.

20151107849.jpg( És itt is még csak alakul, a készről nem tudom, készítettem-e képet ˇ^^)

És így készült a másik vállas ^^

20151107844.jpgAz alap, EVA foamból. :)

20151107850.jpg"Faragódnak" a szarvak, mellette láthatjátok az első vállast. :) ( olyan kis leopárdmintásnak tűnnek így a szarvak, festve azért szebb lesz:) )



Közben megejtettem egy lencsetesztet is. ( Yellow Twilight Crazy Lenses -RevoColour)
lencsi.jpg

 Itt pedig néhány "random"abb képecske, ahol próbálgattam az összképet :)

my_snapshot326.jpg

my_snapshot332.jpg

my_snapshot335.jpgJaj, itt már nagyon álmoskás fejem volt. :) Valamikor éjfél után lehetett, 12 óra műhelyezés után. :D Lent, a jobb alsó sarokban látjátok Lunát, ő a próbababám, most éppen nudizik még. :D

Nagyon sok minden kész, de sok minden van még vissza. Szépen lassan el kell kezdenem a kardon is dolgozni, plusz a pikkelyeken. Ezt tartom a jövő hét feladatának, plusz az állkapocs alapozását-csiszolását.. :)
Még sok-sok feladat visszavan, meglátjuk, mi lesz belőle ^^

Hát, így állok most...
Folytatása következik...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyfacosplay.blog.hu/api/trackback/id/tr628058708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
avagy egy kezdő cosplayes, koleszos veterán és pszichológushallgató mindennapjai
süti beállítások módosítása