avagy egy kezdő cosplayes, koleszos veterán és pszichológushallgató mindennapjai

2016. február 27. 22:08 - Nyfa

Első nap a műhelyben...

avagy az alkotói válság véget ért. ^^

Sziasztok ! :3

Sajnos, vagy inkább szerencsére beszédes címet adtam ennek a rövid posztnak, ugyanis ma megtört a jég. Végre neki tudtam kezdeni Yrelnek.

Amint végeztem a vizsgáimmal, erőt vettem magamon, és úgy döntöttem, végre nekilátok az új cosplayemnek, de úgy éreztem, valami nincs rendben. Megnéztem egy csomó tutorialt, fejben összeraktam mindent, aztán amikor a gyakorlati részhez értem, leblokkoltam. Gondolom ismerős az érzés, amikor bármihez is érsz hozzá, az azon nyomban elromlik, vagy tönkremegy. Na pontosan így telt az elmúlt két hetem, és semmit nem voltam képes előállítani. Gondolkodtam azon, hogy mi lehet a baj. Próbálkoztam az EVA-Worbla kombóval, de nem volt oké a dolog, nem tetszett az eredmény. Valami hiányzott, ami eddig a magját jelentette a "műveimnek", és ott fejeztem be az egészet, amikor egy egész L-es lap worblát "dobhattam ki". Na nem teljesen, mert nyilván újra fel fogom tudni használni, de nagyon felhúztam magam, és inkább félretettem mindent, mert tudtam, hogy ebből nem fog jó kisülni ameddig újra el nem ér az ihlet.

Tegnap aztán rájöttem, mi hiányzott. A MŰHELY, pontosabban a Műhelyillat. Idén először sikerült lejutnom, és nem egészen három perc alatt olyan pöpec kupit rittyentettem, hogy máris visszajött az alkotói kedvem. Így sikerült, hogy tegnap egész délután rajzolgattam, tervezgettem, és minden elkészült, nem csak fejben, hanem ott volt előttem papíron is, ahogy napra pontosan egy éve, az Adjutant kezdeténél is.

Rájöttem még valamire. Kicsit ezek az új módszerek mintha kiölték volna belőlem a kreativitást. A millió tutorial ugyan nagyon hasznos volt, de úgy éreztem, kicsit elbutít a dolog, nem éreztem benne azt, hogy akkor most nekiülök, körbenézek, és amim van, abból készítek el mindent. Haladtam a pattern szerint, eva így, worbla úgy, és nem láttam a kész páncélban magamat. Oké, olyan lett, mint másoké...de nekem biztosan ez kell?

Most bizonyára sokan hülyének néztek, hogy nem vagyok az új eszközök és alapanyagok híve, de be kellett látnom, hogy egyelőre ez nekem "csak" hobbi, és nincs pénzem arra, hogy minden full pöpec, több tízezres anyagból legyen. Eszembe jutott, amit a zsűri mondott nekem egy éve, hogy nagyon jó ez így papírból, sőt, a szemükben még többet is ér. És az én szememben is többet ért az Adjutant, mint a Deathwing. Ezt be kellett vallanom magamnak, négy hónap alatt sikerült is megfogalmaznom, miért az Adjutant még mindig a nagy favorit, pedig volt benne kivetnivaló bőven. Mert a hibáival együtt saját kútfőből ment, a maga egyszerűségével tetszett meg az embereknek, és emiatt a szívembe zártam.

Tegnap este rávilágított a párom arra, hogy mi az, amiben tényleg "jó" vagyok a cosplaygyártás terén, és amit nagyon nagy szeretettel csinálok : és az a papírmasé. Tényleg imádom minden percét, amikor készítem a tapétaragasztót, amikor vágom a papírt, amikor hetekig(!) ragasztgatok, míg nem 50-60 réteg kőkemény papírt nem kapok, aztán azt megformázom szépre...nekem ez maga a szerelem. :D

Úgyhogy, vissza a papírmaséhoz! :D És igen, visszajött ma az ihletem, ahogyan vágtam, ragasztottam, órákat töltöttem el vele, de ez most picit máshogy készül, mint az eddigiek, mert Yrel páncélja nem "cicis", hanem domború, így a ciciket nem maséztam le, hanem később a lyukakat fogom utólag lefedni, és irányba csiszolni. Ezt az egészet fogom majd leworblázni, hogy szebb legyen a felület, és azt fogom utáncsiszolni és díszíteni. ^^

12804087_1310206909004800_1476207681_n.jpg
A páncél és a szarvak :3 

 


Megcsináltam még a szarvakat, meg az övet is. A paták a jövő héten fognak elkészülni, a Playgroundosok műhelyében - már dolgoznak azon, hogy eltávolítsák az egyik magassarkúm sarkát. ^^' Amit most láttok, az csak a kivágott alap, még formázások nélkül, elég csúnyácskák még, de ez a jövő héten ölt majd végső formát.

Éééés nagyjából ennyi, millió munka van még minden téren, de márciusban elkészül a páncél ha minden igaz, és áprilisra hagyom a fegyvert/fegyvereket. :3 ( Ez még eldől, hogy mace-pajzs, vagy kétkezes mace lesz-e )

dsc_0053.jpgKb. eddig jutottam az első pár óra alatt ^^

 

 

yrel_by_misha_dragonov-d8bhc2i.jpgEz a kép a fő referenciám, de az övet egy másikról készítem majd (:

 

Szép Napot Nektek, köszönöm, hogy velem voltatok :3 
Holnap jelentkezem ^.^

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyfacosplay.blog.hu/api/trackback/id/tr318424732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frucsasz 2016.10.09. 15:27:55

Éééés azóta is várjuk, hogy jelentkezz :)
avagy egy kezdő cosplayes, koleszos veterán és pszichológushallgató mindennapjai
süti beállítások módosítása