avagy egy kezdő cosplayes, koleszos veterán és pszichológushallgató mindennapjai

2015. november 24. 23:28 - Nyfa

Egy kard rövid története...

avagy így készült Gizi.

Sziasztok ^_^

Gondoltam írok egy kis rövid blogposztot a nemrég elkészült kardomról ( : 

Miért pont ő?


Deathwingnek eredetileg 'buzogánya' van, de mivel magát az egész jelmezt újraálmodtam, ezért úgy gondoltam, ennyi még bőven belefér a történetbe. Nem akartam teljesen elütni a közegtől, így egy maradtam a World of Warcraftnál - szerettem volna egy kiindulási pontot találni, amit átalakíthattam később, így találtam rá erre a kardra :

gurthalak.jpgGurthalak - Voice of the Deeps

 

Nagyon tetszett a dizájn, de már az elején láttam, hogy mi mindent szeretnék benne átalakítani. A pengerészt szerettem volna megtartani valamilyen szinten, amiatt tetszett meg, mert a mellpáncélban ezen a részen láttam a szinergiát.


kard.jpg
A kiindulási pont egy vastagabb fenyőléc volt, amiből kifűrészeltük ( pontosabban apa... ő ért az ilyen vad eszközökhöz, mint fűrész és egyebek :D :D) hosszas méregetések után az alapot. Jó erős lett, és nem kicsit nehéz... Eredetileg 150 centisnek készült a fegyver, de a későbbi módosítások után 170 centisre nőtt, úgyhogy nálam is magasabb. ^^'

Második lépés : a bővítés.

Itt felmerült a kérdés, hogy hogyan tovább. Én személy szerint nem szeretek hungarocellel dolgozni, az XPS lapot jobban szeretem, de hungarocellünk volt otthon, ezért gondoltam nekiugrok.

20151108858.jpg
Valahogy így...

Nem kis munka volt mindent kiméregetni, és a helyére illeszteni (fejben). Valahogy úgy kell elképzelni, mint óriási legót, sok-sok darabbal. 

20151108860.jpg
Amikor elkészültem az alappal, valahogy így nézett ki a kis kardom felülről. Még mindig nem sejtettem, hogy ebből valamikor valami komolyan kinéző dolog lesz. :)

20151108862.jpg
Következő lépésként egy vastagabb hungarocellből felmértem a markolatot, és kivágtam belőle a kívánt mintát. A hungarocellmintára dekorgumiból megtervezett mintát ragasztottam, és később ezt worbláztam le.

20151108866.jpg
Itt még az volt a terv, hogy sztenderd elektronikát építünk be kábelekkel, ezért úgy kellett gondolkodni, hogy elférjen az elemtartó is. Később ez módosult, egy Spokelight nevű biciklis lámpát alakított át Robin, ami egy egyszerű tetején-megnyomós módszerrel kapcsol be. :) A Spokelight-ról később írok még bővebben, be szeretném nektek mutatni, mert egy nagyon olcsó, és szuper elektronikai kis megoldás, amit majdnem minden világítós-helyre be lehet építeni kábelek és egyéb forrasztások nélkül.

Itt sokáig nem készült fotó, de elmesélem, mi történt :

1) Lemaséztuk az alapot - ez nagyon fontos volt a stabilitás szempontjából
2) EVA-foamból felragasztottam a kis "lávaköveket" a kard felszínére - ezt követően megint történt egy masézás, a kard szélén.
3) Kivágtam XPS-lapból a szarvakat, és dekorgumiból az egyéb díszeket.
4) Kapott egy alapozó festést

20151121889.jpg
Itt kapott a kard nevet. Ahogy ezt említettem az előző posztban, egy olyan tengerimalac után kapta a Gizi nevet, akire pár hónapja vigyáztam, de lényegében a kezdőbetű stimmel az eredeti karddal. :D

Itt láttok egy kis díszt is, ami egy hungarocellgömbre erősített worbla-tüskés kis buzogány. Robin sokat szórakozott vele. :D Nem mondom, hogy funkcionális, mert csak ott lóg, de amúgy jól néz ki ^^

És az utolsó lépés :
A festés.
Avagy, ahol a varázslat történik :3

20151121900.jpg

Ez lett végül Giziből.
A festésről annyit, hogy a szarvak-területét spray-alapú festékkel lealapoztam, később arra dolgoztam (Louvre/Pentart) akrillal. A köveknél az ezüst alapszínre dolgoztam rá feketével, a lávánál pedig a bordóra vittem fel az egyre világosabb rétegeket szivaccsal. Nagyon szeretek szivacsdarabkákkal dolgozni, mert sokszor jobban el lehet vele érni a koptatott hatást, mint ecsettel, és a lávánál is nagyon jól jött. (:

20151123918.jpgÍgy nézett ki még a javító-festés előtt a szett többi tagjával ( itt még rózsaszín foltok itt-ott felbukkannak benne :D)

...és egy kulisszakép : így utaztunk ma fel Pestre :D Nem volt valami kényelmes sem neki, sem nekem. :D

20151124922.jpg
:3

Remélem, tetszett a kis posztom,
további szép estét (:

Nyfa


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyfacosplay.blog.hu/api/trackback/id/tr188106588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
avagy egy kezdő cosplayes, koleszos veterán és pszichológushallgató mindennapjai
süti beállítások módosítása